Ακόμα και να το κάνετε δεν θα τυφλωθείτε, (ή αλλιώς) καθημερινές ιατρικές δεισιδαιμονίες καταρρίπτονται
Σάββατο, Ιανουαρίου 3, 2009 16:34 | από Eric
Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα
Ο γέρος θα πάει ή από πέσιμο ή από…
Μην παίζεις με αυτό Λαλάκη γιατί θα τυφλωθείς.
Και άλλα πολλά.
Ισχύουν όμως αυτά που ακούσαμε μικροί ή από “ειδικούς” που κατοικοεδρεύουν στην πάντοτε επιστημονικά ενδιαφέρουσα μεσημεριανή τηλεοπτική ζώνη;
Ευτυχώς έρχεται να μας βοηθήσει το έγκριτο British Medical Journal με ένα αφιέρωμα που έρχεται να καταρρίψει διαδεδομένες ιατρικές προλήψεις.
Για παράδειγμα,
-Τρώγοντας το βράδυ δεν θα παχύνετε περισσότερο ενώ,
-Το να διαβάζετε στο ημίφως δεν αποδεικνύεται ότι καταστρέφει την όραση
Για το αν όντως χρειάζεστε 8 ποτήρια νερό ή αν όντως χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκέφαλου μας δείτε μετά το άλμα
Θα βρείτε τα συμπεράσματα του BMA μαζί με τις εξηγήσεις εδώ και εδώ .
Άλλες προλήψεις και παρεξηγήσεις που σχολιάστηκαν:
-Η ζάχαρη ΔΕΝ προκαλεί υπερκινητικότητα στα παιδιά (12 ξεχωριστές μελέτες κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα)
-Η περίοδος των γιορτών ΔΕΝ παρουσιάζει ιδιαίτερα αυξημένα ποσοστά αυτοκτονιών. (Επιπλέον σε βόρεια κράτη -τα οποία πράγματι έχουν μεγαλύτερα ποσοστά αυτοκτονιών-η μεγαλύτερη αύξηση δεν είναι το μακρύ σκοτεινό χειμώνα, όπως πολλοί υποθέτουν, αλλά την άνοιξη)
-Δεν χάνετε θερμότητα από το κεφάλι σας περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος. (σχετικά με σκούφους και καπέλα)
-Δεν υπάρχει επιστημονικά τεκμηριωμένη θεραπεία για τον πονοκέφαλο από πολύ αλκοόλ.
-Δεν χρειάζεται να πιείτε 8 ποτήρια νερό την ημέρα. (Είναι αποτέλεσμα παρεξήγησης μελέτης του 1945 η οποία συνιστούσε 2.5 λίτρα την ημέρα. Η μελέτη συμπλήρωνε ότι μεγάλο μέρος αυτού περιέχεται ήδη μέσα στις τροφές που καταναλώνουμε. Αυτό το τελευταίο αγνοήθηκε έκτοτε).
-Η ιδέα ότι χρησιμοποιούμε μόνο 10% του εγκεφάλου μας δεν ισχύει. (Δεν έχει βρεθεί τμήμα του εγκεφάλου που δεν χρησιμοποιείται σε κάτι. Για αυτό τον λόγο ακόμη και μικρές βλάβες στον εγκέφαλο έχουν κάποια συνέπεια στον πάσχοντα).
Αυτά.
Και να μην ξεχάσουμε.
Η μελέτη απέδειξε ότι το να διαβάζει κανείς Zing δεν θα σας τυφλώσει.
Παρά τα όσα λέει η Μαμά.
(από lifehacker, φωτο από The Doctr)
Μοιράσου το στο Facebook



